torsdag 24 februari 2011

Gyllene Hjulet

MEC Access har tillsammans med Garbergs och Net on Net blivit nominerade till Gyllene Hjulet (kategori B2C)! Bidraget är för lagershopsöppningen i Helsingborg.

2010 öppnade Netonnet sin lagershop i Helsingborg. Netonnet ville på ett engagerande sätt få Helsingborgsborna medvetna om den nya shopen samt, naturligtvis, locka besökare under invigningshelgen. Det kreativa tog avstamp i Netonnets pay-off, "Lite sämre lägen, mycket bättre priser", och gestaltades genom aktivering kring "Den stora lådjakten".

Veckan inför öppningshelgen gömdes 100 kartonglådor på mindre lättillgängliga ställen runt om i staden. Innehållet i lådorna och området där de gömts presenterades löpande på nätet. För att kvittera ut innehållet skulle lådan tas med till lagershopen under öppningshelgen. Lådjakten understöddes av äventyrsinspirerade radiospottar och ledtrådar via stortavlor. Sex terrängfordon patrullerade gatorna för att informera om jakten och en central eventyta byggdes upp som informations- och samlingspunkt. På plats under invigningen levandegjordes Netonnets prisvärda och funktionella image med tiotusentals korvar, saftpaket, kaffekoppar, godis i mängder, värmesvampar samt kö-tält åt de tillströmmande kunderna. Självklart erbjöds gratis skjuts i terrängbilar till och från lagershopen.

En före- och efter-mätning visade att kännedomen om Netonnet ökat från 34 % till 54 %. 31 % observerade Den Stora Lådjakten (mål: 25 %) och hela 80 % av dessa var positiva till aktiviteten. Lagershopen hade dryga 21 000 besökare under tre dagar och var försäljningsmässigt Netonnets hittills bästa öppning.

Nu håller vi tummarna för ett vinnande bidrag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar