tisdag 23 mars 2010

access the heart

Något som är ett stort ämne för oss som jobbar med sponsring är att ge varumärken ett hjärta och själ. Inte helt oväntat är det något som kommer tillbaka i väldigt många av föreläsningarna och diskussionerna även på denna konferens.

Frågan är såklart hur man gör det, hur man mäter effekten, hur man hittar de där hjärtefrågorna för målgruppen osv osv. Det har vi absolut lärt oss mer om de har dagarna även om det finns mycket kvar att fundera på.

Dagens oneliner från dagen är "we dont measure sponsorship, we measure activations". Det var ett riktigt haleluja-moment för oss runt access-bordet.

Mellan föreläsningarna gick jag och köpte ytterligare en kopp kaffe på Starbucks (jetlaggen sitter fortfarande i) och upptäckte sedan att man på koppen informerade om ett välgörenhetsprojekt som de donerar pengar på, baserat på antal sålda koppar kaffe. Och visst blev jag lite glad att jag genom att bara ha köpt kaffe, även har stöttat en good cause. I like!

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar